Wanneer je een linkbuilding campagne gaat starten is het goed om te weten wat het einddoel is. Het verkrijgen van veel leads met weinig waarde of een paar links met veel linkwaarde? We delen graag onze tips om een succes te maken van jouw linkbuilding campagne.
Leg een sterke domeinnaam vast
De domeinnaam is belangrijk als het om een nieuwe site gaat. Kies een brede en algemene naam die past bij de doelgroep.
Kijk welke links de concurrenten hebben
Wanneer er al verschillende concurrenten zijn is het goed om te kijken welke backlinks ze hebben. Vervolgens benader je deze partijen om een link naar jouw site te plaatsen. Het kan door een sterk artikel te schrijven en op hun site te plaatsen.
Gastbloggers
Het is slim om anderen op jouw site te laten bloggen. Vervolgens vraag je de gastbloggers of ze vanaf hun eigen site en social media accounts een link naar hun blog op jouw site plaatsen. Zo krijg je meer links en social media activiteit.
Zorg voor goede directory links
Er zijn veel verschillende adressengidsen voor bedrijven. Het is goed om hier goed op te komen staan. Soms is het gratis en soms niet. Het is uiteindelijk belangrijk om meer links te krijgen.
Sterke content, dat nieuwswaardig is
Wanneer je nieuwswaardige content hebt is het mogelijk om het door te laten plaatsen op nieuwssites. Wanneer andere nieuwssites het oppakken krijg je waardevolle links. Denk hierbij aan links van sites met uitstekende zoekmachine waarden. Het zal je linkbuilding versterken.
Bonus tip: bouw een netwerk en deel je links
Het is slim om een eigen netwerk van sites aan te leggen. Werk vervolgens met ABC links. Partij A krijgt een link op site B en vanaf site C krijgt site A een link terug. Het is waardevoller dan een eenvoudige linkruil.